torsdag 25. april 2013

Photoshop!

Har du noe du er misfornøyd med? Da kan det vell det fikses på Photoshop!
Neida... Det er viktig å være fornøyd med den du er, og nettopp derfor jobber vi med photoshop, for å se hvor mye programmet faktisk kan gjøre. Jeg kan ikke lenger se på et magasin uten å lure på hvordan personen egentlig ser ut.. Photoshop kan kanskje fikse alle våre mangler på mirakuløst vis, men sannheten er, ingen er perfekte. Det var dette som ble hovudfokuset når vi satte i gang med å arbeide i Photoshop. 



Dette er, ganske enkelt, et bilde av meg. Jeg hadde lyst til å arbeide i svart/hvitt, siden jeg ikke har gjort det før nå. Første oppgave ble å redigere bildet slik at det så rimelig naturlig ut, men det skulle kanskje være mulig å hinte til at det er blit Photoshoppet. Dette ble resultatet:


Til å være ulidelig dårlig til å bruke programmet, synes jeg det ble et rimelig godt resultat, det er ikke overdrevent, men har en liten "touch" av Photoshop.
På neste bilde skulle jeg overdrive mye. Det tok sin tid, men etter mye om og men, fikk jeg det endelige resultatet:


Her er det ganske tydelig at bildet har blitt tuklet med på flere vis. Lyset har blitt forandret, huden silkeglatt, fremtredende øyne, osv. Med Photoshop kan en kort sagt gjøre som en selv ønsker. Smak og behag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar